Iskolánkban naponta több tehetséggondozó műhely is működik. A tehetséggondozó programok a délutáni programba épülve, kötelező jelleggel működnek. Büszkék vagyunk arra, hogy programjaink izgalmasak és sokszínűek. A programokon kizárólag iskolánk diákjai vehetnek részt, „külsősöket” nem fogadunk. A programokon való részvételt alapítványunk támogatja, nincs külön térítési díj. A foglalkozások többsége 14:00-16:00 között kerül megrendezésre, délutáni órarend alapján, minden osztálynak külön.
Sakkpalota program (1., 2. osztály a matematika délutánba építve)
Első és második osztályban Polgár Judit Sakkpalota programjával vezetjük be a gyerekeket a logikai fejlesztés világába, amelyet délutánonként, a tantervünkbe beépítve tartunk.
Matematika – logika (Minden évfolyamon a matematika délutánon)
Kiemelten fontosnak tartjuk a gyerekek logikai képességének fejlesztését, hiszen az élet minden területén a “jó és gyors gondolkodás” sikeresebbé tehet minket. A foglalkozásokon eszközként társasjátékokat, legót és a digitális teremben található interaktív táblát alkalmazzuk.
Tudós klub (Minden évfolyamon a kozmikus délutánba építve)
Játékosan ismertetjük meg a gyerekekkel a biológiát, kémiát és fizikát. A délutáni foglalkozások alkalmával keressük a válaszokat a “világ nagy kérdéseire”: Miért ugrik a labda? Miért látni képet a tévé képernyőjén? Miért röpül a léggömb? Miért a sziréna hangja a vészjelző? Miért ír a golyóstoll? Miért világít a zseblámpa? Miért van télen jégvirág az ablakon? Miért vízzel oltják a tüzet? Mi a délibáb? Miért tükröz a tükör? …Ezekre és sok más érdekes kérdésre is választ kapunk a foglalkozások alkalmával. Az interaktív foglalkozásokat a megtapasztalásra építjük.
Történelmi kalandok nyomában (5., 6., 7., 8.osztály, a történelmi délutánon)
A gyerekek egyik nagy kedvence a „Történelmi kalandok nyomában” című programunk, amelyen érdekes és izgalmas történelmi eseményeket dolgoznak fel. A gyerekek nemcsak közelebb kerülnek a történelemhez, hanem valódi élményekkel és tudással is gazdagodnak. Az órák helyszíne a digitális tanterem, ahol 3D-ben is megtekinthetik a korabeli hősöket, hajókat, vasutakat, épületeket, tárgyakat és mindent, ami a témához kapcsolódik.
Kreatív foglalkozás (minden évfolyamon a kreatív délutánon)
Kreatív foglalkozásokon belül a gyerekek alkotnak. Festenek, vágnak, ragasztanak, díszítenek, dekorációkat készítenek a következő ünnepekre, eseményekre. Kiemelt szerepet kap az újrahasznosítás!
Mesejáték délután /Olvasókör (minden évfolyamon, a magyar délutánon)
Mesékre szükség van. Mesejáték délutánjaink nem csak a kicsiknek szólnak, a felsősök is szívesen vesznek részt rajta. Hűvös, esős időben nagyon szeretünk „bekuckózni”, a puha szőnyegen babzsákokon fetrengve, kakaót szürcsölve elrepülni a képzelet világába. 40 db-os bábkészletünk is segít minket a kalandozásban. A nagyobbak számára a mesét regények, novellák váltják fel, amelyek felkeltik a korosztály érdeklődését. Kiemelten fejlődik a szókincs, a kommunikáció, a gondolkodás és az érzelmi intelligencia.
Találkozások (minden évfolyamon, alkalmankénti program)
Találkozások című programunkon belül a gyerekek meghívott vendégeinkkel ismerkedhetnek meg. Érdekes emberek, érdekes foglalkozások, érdekes beszélgetések. Ezen a programon belül nem csak embereket ismerhetünk meg, hanem állatokat is. Beszélgetünk állatvédelemről, a felelős állattartásról és különleges állatokról is ismereteket szerezhetünk.
A foglalkozások alkalmankénti foglalkozások.
Sportválasztó (minden évfolyam)
Legyen a mozgás gyermekeink életének része! Testnevelés óráinkat Ihász Norbert tanár úr amúgy is tovább gondolja a gimnasztikánál, de fontosnak tartjuk megtapasztalni a különböző sportágakat is. A tornaórákon izgalmas akadálypályák is mozgásra ösztönzik a gyerekeket, ebből még többet kaphatnak a sportválasztó foglalkozásokon. A foglalkozások alkalmával a gyerekek több sportágat megismerhetnek, kipróbálhatnak.
A foglalkozásokat Ihász Norbert tartja pénteki napokon.
Grafomotoros fejlesztés (1., 2. osztály)
A grafomotorika a kéz író- és rajzoló mozgása. A kivitelezést és a koordináltságot a kézizomzat és a kéztőcsontok fejlettsége határozza meg. A helytelen ceruzafogás, görcsös ceruzahasználat nehezíti az írástanulást. Annak érdekében, hogy az írástanulást megkönnyítsük, grafomotoros fejlesztést biztosítunk.
Tanuláskönnyítő program (1., 2. osztály)
A tanuláskönnyítő program alkalmazásával a gyermekek egyre magabiztosabbnak érzik magukat a tanulás területén, megismerik erősségeiket, ezért bátrabbak és egyre sikeresebbek lesznek. Nagyban segít áthidalni az óvoda és az iskola közti szakadékot.
Elsősorban első osztályos tanulóink számára tartjuk, de gyógypedagógusaink javaslatára magasabb osztályba járó diákjaink számára is elérhető.
A foglalkozásokat Tamás Kata Igazgató Asszony tartja.
Angol nyelvi tehetséggondozás (minden évfolyam)
Az angol nyelv oktatása már első osztályban kezdődik (heti 2 órában), azonban a felső tagozaton kiemelt szerepet kap. Ötödik osztálytól emelt óraszámban ( 5+1 óra) tanulják diákjaink.
Természettudományi tehetséggondozás (Minden évfolyamon, a kozmikus délutánba építve)
Felső tagozatunk heti két alkalommal vesz részt természettudományi tehetséggondozáson. Az órákon kutatómunkát és izgalmas feladatokat végeznek.
Komplex Mozgásterápia (KMT torna) (1.,2.,3.,4. osztály)
A mozgásra települnek a humánspecifikus kommunikációs készségek, a beszéd és az írott beszéd, az olvasás és írás. A mozgásfejlődés hatással van az idegrendszer érettségére és a tanulási képességre is. A komplex mozgásterápia alkalmazásával fejleszthető a figyelem és koncentráció.
Művészeti- grafikai tehetséggondozás (tehetségfelmérés alapján vegyes korcsoport)
File Edit művésztanárunk által vezetett tehetséggondozás, amelyet az ezen területen tehetséges gyermekek számára szervezünk meg. A hagyományos ábrázolási módok mellett a 3D animálás részleteinek megismerésére, valamint a 3D alkotás mélységeinek feltárására is lehetőségük van a diákoknak.