Iskolánkban naponta több tehetséggondozó műhely is működik. A tehetséggondozó programok a délutáni programba épülve, kötelező jelleggel működnek. Büszkék vagyunk arra, hogy programjaink izgalmasak és sokszínűek. A programokon kizárólag iskolánk diákjai vehetnek részt, “külsősöket” nem fogadunk. A programokon való részvételt alapítványunk támogatja, nincs külön térítési díj. A foglalkozások többsége 13.30-16:00 között kerül megrendezésre, délutáni órarend alapján.
Sakkpalota program (1., 2. osztály a matematika délutánba építve)
Első és második osztályban Polgár Judit Sakkpalota programjával vezetjük be a gyerekeket a logikai fejlesztés világába, amelyet délutánonként, a tantervünkbe beépítve tartunk.
Matematika – logika (Minden évfolyamon a matematika délutánon)
Kiemelten fontosnak tartjuk a gyerekek logikai képességének fejlesztését, hiszen az élet minden területén a “jó és gyors gondolkodás” sikeresebbé tehet minket. A foglalkozásokon eszközként társasjátékokat, legót és a digitális teremben található interaktív táblát alkalmazzuk.
Tudós klub (Minden évfolyamon a kozmikus délutánba építve)
Játékosan ismertetjük meg a gyerekekkel a biológiát, kémiát és fizikát. A délutáni foglalkozások alkalmával keressük a válaszokat a “világ nagy kérdéseire”: Miért ugrik a labda? Miért látni képet a tévé képernyőjén? Miért röpül a léggömb? Miért a sziréna hangja a vészjelző? Miért ír a golyóstoll? Miért világít a zseblámpa? Miért van télen jégvirág az ablakon? Miért vízzel oltják a tüzet? Mi a délibáb? Miért tükröz a tükör? …Ezekre és sok más érdekes kérdésre is választ kapunk a foglalkozások alkalmával. Az interaktív foglalkozásokat a megtapasztalásra építjük.
Kreatív foglalkozás (alsó tagozaton a kreatív délutánon)
Kreatív foglalkozásokon belül a gyerekek alkotnak. Festenek, vágnak, ragasztanak, díszítenek, dekorációkat készítenek a következő ünnepekre, eseményekre. Kiemelt szerepet kap az újrahasznosítás!
Mesejáték délután /Olvasókör (minden évfolyamon, a magyar délutánon)
Mesékre szükség van. Mesejáték délutánjaink nem csak a kicsiknek szólnak, a felsősök is szívesen vesznek részt rajta. Hűvös, esős időben nagyon szeretünk “bekuckózni”, a puha szőnyegen babzsákokon fetrengve, kakaót szürcsölve elrepülni a képzelet világába. 40 db-os bábkészletünk is segít minket a kalandozásban. A nagyobbak számára a mesét regények, novellák váltják fel, amelyek felkeltik a korosztály érdeklődését. Kiemelten fejlődik a szókincs, a kommunikáció, a gondolkodás és az érzelmi intelligencia.
Találkozások (minden évfolyamon, alkalmankénti program)
Találkozások című programunkon belül a gyerekek meghívott vendégeinkkel ismerkedhetnek meg. Érdekes emberek, érdekes foglalkozások, érdekes beszélgetések. Ezen a programon belül nem csak embereket ismerhetünk meg, hanem állatokat is. Beszélgetünk állatvédelemről, a felelős állattartásról és különleges állatokról is ismereteket szerezhetünk.
A foglalkozások alkalmankénti foglalkozások.
Grafomotoros fejlesztés (1., 2. osztály)
A grafomotorika a kéz író- és rajzoló mozgása. A kivitelezést és a koordináltságot a kézizomzat és a kéztőcsontok fejlettsége határozza meg. A helytelen ceruzafogás, görcsös ceruzahasználat nehezíti az írástanulást. Annak érdekében, hogy az írástanulást megkönnyítsük, grafomotoros fejlesztést biztosítunk.
Angol nyelvi tehetséggondozás (minden évfolyam)
Az angol nyelv oktatása már első osztályban kezdődik (heti 2 órában), azonban a felső tagozaton kiemelt szerepet kap. Ötödik osztálytól emelt óraszámban ( 5+3 óra) tanulják diákjaink.
Természettudományi tehetséggondozás (Minden évfolyamon, alsó tagozaton a kozmikus délutánba építve)
Felső tagozatunk heti két alkalommal vesz részt természettudományi tehetséggondozáson. Az órákon kutatómunkát és izgalmas feladatokat végeznek.
Komplex Mozgásterápia (KMT torna) (1.,2.,3.,4. osztály)
A mozgásra települnek a humánspecifikus kommunikációs készségek, a beszéd és az írott beszéd, az olvasás és írás. A mozgásfejlődés hatással van az idegrendszer érettségére és a tanulási képességre is. A komplex mozgásterápia alkalmazásával fejleszthető a figyelem és koncentráció.
Művészeti- grafikai tehetséggondozás (tehetségfelmérés alapján vegyes korcsoport)
Ardainé File Edit Intézményvezető és művésztanár által vezetett tehetséggondozás, amelyet az ezen területen tehetséges gyermekek számára szervezünk meg. A hagyományos ábrázolási módok mellett a 3D animálás részleteinek megismerésére, valamint a 3D alkotás mélységeinek feltárására is lehetőségük van a diákoknak.